W dniach 2 i 3 grudnia uczniowie klasy 7d wyruszyli w niezwykłą podróż do XIX-wiecznej Ameryki. Podczas dwóch pełnych emocji lekcji stali się odkrywcami, detektywami i uczestnikami historycznej rywalizacji, w której liczyła się wiedza, spryt oraz umiejętność współpracy. To była wyjątkowa okazja, by przekonać się, że historia potrafi żyć, angażować i inspirować! W pierwszym etapie innowacyjnej gry historycznej uczniowie poznawali najważniejsze wydarzenia związane z wojną secesyjną. Etap obejmował dwie godziny lekcyjne i stał się nie tylko nauką, lecz także pełną emocji zabawą rozwijającą współpracę.
Na pierwszej lekcji uczniowie zostali przydzieleni do drużyn, które przyjęły nazwy:
Grahamki z Lincolna, Zwolennicy Niewolnictwa, Union Patriots oraz Żółta Gwardia.
Każda grupa stworzyła także okrzyk bojowy inspirowany realiami wojny secesyjnej.
Następnie rozpoczęła się gra terenowa. Zadaniem uczniów było odnalezienie w szkolnym korytarzu dziesięciu kartek w kolorze swojej drużyny z pytaniami dotyczącymi wojny secesyjnej. Na wykonanie zadania mieli jedynie 10 minut. Po zakończeniu poszukiwań drużyny musiały rozwiązać zagadkę dotyczącą postaci historycznej. Poprawna odpowiedź była kluczem do sali historycznej, w której czekała kontynuacja gry. Na koniec pierwszej lekcji uczniowie przygotowali się do teleturnieju pod nazwą „Amerykańska potyczka”.
Druga lekcja upłynęła pod znakiem rywalizacji w teleturnieju przygotowanym przez nauczyciela historii z wykorzystaniem aplikacji Wordwall. Za każdą poprawną odpowiedź drużyny zdobywały złote monety. Zwycięska drużyna otrzymała specjalny przywilej ukryty w kopercie, który wykorzysta w kolejnym etapie gry.
Pierwszy etap gry historycznej udowodnił, że odpowiednio zaplanowane działania potrafią przemienić lekcję w pasjonującą przygodę, pełną ruchu, emocji i współpracy. Przed drużynami kolejne wyzwania, a już wiosną dowiemy się, kto zdobędzie zaszczytny tytuł „Ekspertów Historii”.
Gra trwa, a apetyt na wiedzę rośnie!
Przygotowała mgr Agata Mikołajek
![]()
















